hatályos: 2021.03.25-től

Szolgáltató, grafikai tervezési tevékenységével kapcsolatos valamennyi szerződésére illetve megrendelésére jelen ÁSZF az irányadó.

Szerződő felek

Szolgáltató adatai:
Név: Vogyeraczki Tamara egyéni vállalkozó (Prismara)
Székhely: 2098 Pilisszentkereszt, Mester utca 4.
Levelezési cím: 2098 Pilisszentkereszt, Mester utca 4.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Pilisszentkereszt Önkormányzata
Nyilvántartási szám: 54786640
Adószám: 56158649-1-33
Képviselő: Vogyeraczki Tamara
Telefonszám: +36202331780
E-mail: info@prismara.hu
Bankszámlaszám:
MagNet Magyar Közösségi Bank Zrt.

16200254-10159349-00000000

Megrendelő:

Megrendelést végző személy (továbbiakban Megrendelő) az a természetes vagy jogi személy, aki a gazdasági vagy szakmai tevékenységi körén belüli, esetleg magánjellegű célból veszi igénybe a Szolgáltató szolgáltatásait.

Szolgáltató és Megrendelő a továbbiakban együtt Felek.

Megrendelés

Megrendelő a Szolgáltatóval folyatott elektronikus felületen (Szolgáltató honlapja, e-mail) keresztül történő megrendelésével, vagy megrendelőlap, esetleg szerződés aláírásával (ezek együttes megnevezése a továbbiakban Megrendelés) elfogadja az ÁSZF-ben foglaltakat – ez a Megrendelés feltétele –, mely ismeretének hiánya, nem ad mentességet a betartása alól. Szolgáltató egyedi megrendelések és tartós együttműködések, valamint szerződéses jogviszony esetében is ez alapján nyújtja szolgáltatásait a Megrendelő részére, amennyiben írásban máshogy nem rendelkeztek.

Az ÁSZF-ben foglaltaktól Megrendelő és Szolgáltató közös megállapodással írásban eltérhetnek.

Amennyiben Felek jogviszonyára irányadó szerződés másképp nem rendelkezik, úgy az ÁSZF rendelkezéseit kell alkalmazni akkor is, ha arra a szerződés kifejezetten nem utal. Ha a Felek között létrejött egyedi szerződés és az ÁSZF között ellentmondás van, úgy az egyedi szerződés rendelkezéseit kell irányadónak tekinteni.

Felek egyöntetűen elfogadják, hogy mind a papír alapú, mind az elektronikus levelezést (e-mail, SMS, Messenger, vagy egyéb írásbeli ünezet) elfogadják az értesítések hivatalos formájának: megrendelés, visszaigazolás, lemondás, jóváhagyás, megrendelés módosítása vagy más esetben.

Grafikai tervezés alá tartozó szolgáltatások

• emotikonok-illusztrációk;
• logótervezés;
• arculattervezés;
• névjegykártyák, borítékok, levélpapírok;
• prospektusok, katalógusok, szóróanyagok;
• plakátok, molinók, roll-upok;
• kiadványtervezés, borító tervezés, tördelés;
• hirdetések, infografikák;
• önéletrajzok, oklevelek, emléklapok;
• esküvői kreatívok (meghívó, ültetőtábla, menü stb.);
• rendezvények, kiállítások kommunikációs anyagai (pl.: hostess pult);
• social media megjelenések (pl.: borítóképek, posztképek);
• egyedi megrendelések, melyekhez grafikai tervezés szükséges;
• videók, animációk, mozgó anyagok tervezése.

Szerződéskötés, teljesítés folyamata

Igényfelmérés és pontosítás

Megrendelő által az ajánlatkéréshez tartalmaznia kell minden olyan információt és elvárást, amely a feladat megvalósításához szükséges (tennivaló összefoglalása, kommunikált árak/termék bemutatása, az üzenet tartalmi/formai elemei, célcsoport, stílus, technikai paraméterek megadása), valamint az igényelt megvalósítási határidőt. Hiányos, elégtelen ajánlatkérés esetén a Szolgáltató igyekszik a Megrendelővel együttműködve rövid időn belül pontosan meghatározni a megrendelői igényeket, valamint összefoglalni a Szolgáltató rendelkezésére bocsátandó, a munkavégzéshez szükséges anyagok listáját, minőségét.

Az információk hiányossága miatti késedelemért vagy lehetetlenüléséért a Szolgáltatót nem terheli felelősség, ilyen esetben a Szolgáltató jogosult indokolt költségei megtérítésére.

A Szolgáltató kiemelt figyelmet fordít az ajánlatkérő, leendő Megrendelő által biztosított grafikai elemek formátumára, méretére és a szövegek állapotára, de az eredeti szövegben felmerülő helyesírási hibákért, a megküldött anyagok jogtisztaságáért, valamint ezen anyagok és kérések által elkészített grafikákért semmilyen jogi, anyagi, vagy kártérítési felelősséget nem vállal.

A Megrendelő által leadott megrendelésnek tartalmaznia kell a felhasználás célját. (pl.: magánfelhasználás, céges logó, arculat kialakítás, céges levélpapír, fejléc, vagy üzleti felhasználás, mint termékek grafikával történő ellátása, termék forma kialakítása, stb.)

A jelen ÁSZF alapján a Szolgáltató által elkészített, átadott grafika magánfelhasználásra, vagy a megrendelő cég saját felhasználására (logó, céges levelezés, cégautó matrica, stb.) szolgál.

Az üzleti, kereskedelmi célú felhasználás esetén (pl. termékek díszítése, termékgyártás, értékesített árun történő megjelenés) a felhasználás módját külön megállapodásban kell rögzíteni. Ez esetben a Szolgáltató a díjazását a felhasználás figyelembe vételével egyedileg alakítja ki.

A munka elkészítése, anyaggyűjtés

A pontos igények (tartalmi, formai, határidő) meghatározása alapján készített ajánlat írásban történő elfogadását tekinti a Szolgáltató megrendelésnek. Szolgáltató az általa felhasznált anyagok jogtisztaságát szavatolja, de a Megrendelőtől kapott anyagokért, valamint a grafikára vonatkozó kérések megvalósításáért semmilyen jogi, anyagi vagy kártérítési felelősséget nem vállal.

Amennyiben a jogtiszta anyagoknak költségvonzata van, úgy azt a munka megkezdése előtt haladéktalanul jelzi a Megrendelőnek, aki a leendő felhasználásnak megfelelően veszi meg a jogokat, majd az így megvásárolt anyagokat felhasználás céljából Szolgáltató részére átadja.

Díjbekérő, foglaló

Szolgáltató a Megrendelővel történő egyeztetés után díjbekérőt állít ki az elvégzendő munka 30%-áról – amely a foglaló összegével egyenlő -, fizetési határideje a Szolgáltató által meghatározott határidő.

Megrendelő felelőssége, hogy időben rendezze a díjbekérő összegét, melyről utána Szolgáltató előlegszámlát állít ki és elkezdi a tervezési munkálatokat.

Ha Megrendelő nem fizet a megadott határidőig, akkor Szolgáltató úgy tekinti, hogy elállt a megrendeléstől, amely ily módon meghiúsul. A projekt újbóli elvégzésére új árajánlat, egyeztetés és díjbekérő kiállítása esetén lesz lehetőség.

A fizetés késedelemből keletkezett kár Megrendelőt terheli (például késedelmes teljesítés).

Tervezés megkezdése

Megrendelő által átadott részletes megrendelés (illetve a megrendelés leadását követő pontosítás) alapján a Szolgáltató valamennyi kommunikációs anyaghoz tervet/terveket készít, amelyek bemutatása elektronikus módon történik, kizárólag vízjelezett, gyengébb, felhasználásra nem alkalmas minőségű látványtervek formájában.

Grafikai tervek módosítása

Megrendelő kiválasztja az igényeinek leginkább megfelelő tervet (több terv készítésének esetén: logó esetén 3 terv/vázlat, egyéb grafikák-illusztrációk esetén egy vázlat készül a Megrendelő előzetesen küldött forrásanyagai, leírása alapján), amiről írásban (e-mail) értesíti a Szolgáltatót. Megrendelő felelőssége, hogy a Szolgáltató számára egyértelműen határozza meg, melyik a kiválasztott grafikai terv, aminek tovább dolgozását, módosítását kéri. Erre vonatkozó kéréseit érthetően fogalmazza meg, szükség esetén mintákkal, vagy kézzel rajzolt vázlatokkal pontosítja elképzelését a Szolgáltató számára.

3 revíziót tartalmaz minden árajánlat, kivéve, amikről előzetesen külön megállapodás köttetett.

Amennyiben Megrendelő az első körben készített terv/tervek egyikét sem találja alkalmasnak módosításra, úgy köteles egy új, az előzőt kiegészítő megrendelést küldeni a Szolgáltatónak, amely a megvalósítandó ötleteket, vagy a követendő stílust, esetleg kézzel rajzolt vázlatokat tartalmaz képek formájában. Ez alapján a Szolgáltató egyszerre maximum 1 módosított tervet/új vázlatot, módosított grafikai tervet dolgoz ki, melynek felmerülő plusz költségei (a munka teljes összegének 20%-a) hozzáadódnak az eredeti tervezési díjhoz.

Abban az esetben, ha Megrendelő a módosított terv további változtatását kéri, vagy új tervet igényel, úgy erre vonatkozó kéréseit köteles az előzőket kiegészítő részletesebb, pontosabb megrendelést küldeni a Szolgáltatónak, amely konkrét mintákat vagy stílust, esetleg kézzel rajzolt vázlatokkal pontosítja Szolgáltató számára, aki ezt alapján egyszerre maximum 2 módosított grafikai tervet dolgoz ki, melynek esetlegesen felmerülő plusz költségei hozzáadódnak az eredeti tervezési díjhoz.

Ha a munka megvalósításának költsége a teljesítés során módosul (például a Megrendelő új kérésekkel áll elő, vagy előre nem látható költségek merülnek fel), úgy Szolgáltató egy módosított ajánlatot készít, illetve a munkát felfüggeszti annak visszaigazolásáig. A felmerült többletköltségek csak akkor érvényesíthetők, ha ezen módosított árajánlatot a Megrendelő írásban visszaigazolja.

Ez egészen addig folytatódik, amíg Szolgáltatónak sikerül előállítania a Megrendelő által elképzelt és elvárt grafikai tervet. Ezután a véglegesített grafikai terv kidolgozására kerül sor.

Amennyiben Megrendelő nem kíván új terveket készíttetni, mert nem elégedett az eddig elkészült tervekkel, úgy Szolgáltatóval a szerződés megszűnése alatti feltételek szerint kell elszámolnia, tehát ez esetben a teljes vállalkozási szerződés díjának 50%-át kell kifizetnie bánatpénzként.

Ha az elküldött anyagra nem érkezik visszajelzés 2 héten belül, úgy a projektet lezártnak tekinti a Szolgáltató és a fennmaradó összeg 100%-át jogosult számlázni.
A projekt újra felvétele, folytatása esetén 50% felár kerül felszámításra.

Sürgős munkák vagy már kifizetett, de még át nem adott anyagok megsürgetése esetén a projektet 100% felár ellenében tudja Szolgáltató vállalni.

A kiküldött árajánlatok 2 hétig érvényesek. 

Egyeztetés a Megrendelővel

A kidolgozás folyamán többnyire elektronikus állomány formájában (nyomdai gyártásra nem alkalmas, kis felbontású vízjelezett pdf vagy jpg), vagy felár ellenében kinyomtatva, akár több alkalommal is bemutatásra kerül az elkészített anyag, melyet Megrendelő visszajelzései alapján dolgoz át, módosít a Szolgáltató.

Grafikai tervek véglegesítése

Szolgáltató köteles a végleges anyagleadási határidő előtt 5 nappal – amennyiben a vállalási határidő 1 hétnél rövidebb, úgy legalább a munka végleges átadását 2 nappal megelőzően – bemutatni a terveket a Megrendelőnek, tartalmi, formai és írásbeli elfogadtatás céljából. Megrendelő köteles időben, a vállalási határidő lejárta előtt minimum 2 nappal előbb írásban nyilatkozni az elfogadásról – amennyiben a vállalási határidő 1 hétnél rövidebb, úgy a munka elkészültét követő 24 órán belül –, amelynek elmulasztása, illetve késedelmes teljesítése esetén keletkezett kár kizárólag a Megrendelőt terheli. A tervek formai és tartalmi elfogadása levélben és e-mailben is megtörténhet, az így elfogadott állomány, valamint az elfogadó levelezés is a Szolgáltató nyilvántartásába kerül.

Az elkészült munka átadása

Megrendelő felelőssége időben gondoskodni a véglegesítéshez és a gyártás előkészítéséhez szükséges technikai információk átadásáról, melyek a következők:

• felhasználási felület, terület és szándék,
• gyártásra előkészített anyag leadásának módja.

A végleges grafika elfogadása után Szolgáltatót nem terheli felelősség az esetleges tartalmi hibákért, amelyek akár Szolgáltatói, akár Megrendelői oldalról maradtak az elfogadott anyagban (pl.: helyesírás). Valamint Szolgáltató a Megrendelőtől kapott anyagokért és az azokra vonatkozó kérések teljesítéséért semmilyen jogi, anyagi vagy kártérítési felelősséget nem vállal.

Amennyiben a nyomdai anyagot Megrendelő mulasztása miatt módosítani vagy átalakítani szükséges, úgy ennek plusz költsége a Megrendelőt terheli. Egyéb esetben Szolgáltató díjmentesen vállalja a nyomtatásra szánt anyag módosítását (ez nem egyenlő a nyomdai előkészítéssel).

Az elkészült és elfogadott grafikát Szolgáltató az árajánlatban szereplő formátumoknak megfelelően bocsátja a Megrendelő rendelkezésére a vállalkozói díj megfizetését követően. Kivétel, ha a Felek a Megrendeléskor másban állapodtak meg. A kész munka átadását követően a megrendelés lezártnak minősül, további módosítási igény, csak új megrendelés és annak elfogadása alapján történhet.

Dokumentumok, állományok megőrzése

A vállalkozói díj megfizetését követően az elkészült végleges állományok átadását követően az állományokat a Szolgáltató az átadás napjától számított 30 napon át biztosítja Megrendelő részére. A megőrzési határidő leteltét követően Szolgáltató jogosult a végleges állományokat törölni. A törlésről Szolgáltatót nem terheli figyelmeztetési kötelezettség Megrendelő irányában. Ha Megrendelő bármely okból a Szolgáltató által megküldött végleges állományokat nem tudta letölteni, köteles azt haladéktalanul, legkésőbb a megőrzési határidő leteltéig jelezni a Szolgáltató részére.

Foglaló, vételár előleg

Szolgáltató foglaló fizetését kötheti ki, illetve a munkák megkezdése előtt a Megrendelőtől további előleget kérhet. A szerződés teljesítés esetén a foglaló és az előleg összege a vállalkozási díjba beleszámít. Késedelmes fizetés esetén a megrendelésen feltüntetett teljesítési határidő automatikusan meghosszabbodik a késedelmes napok számával.

A foglaló összege – ettől eltérő rendelkezés hiányában – a Szolgáltatói díj 30%-a, a foglaló és előleg együttesen a Szolgáltatói díj 100 %-áig köthető ki. (A Szolgáltató által
meghatározott munkáknál a foglaló értéke a vállalási díj 100%-a is lehet) A Felek egybehangzóan kijelentik, hogy a foglaló jogi természetével tisztában vannak, s annak adása, illetve fogadása ezen ismereteik birtokában történt. Ha a Felek a szerződést teljesítik, a foglalót a vételárba be kell számítani, ha pedig a szerződés olyan okból szűnik meg, amelyért egyik fél sem felelős, vagy mindkét fél felelős, a foglaló visszajár. A teljesítés meghiúsulásáért felelős személy az adott foglalót elveszti, a kapott foglalót kétszeresen köteles visszatéríteni. A foglaló visszaköveteléséről való lemondás, illetőleg a foglaló kétszeres visszatérítése a szerződésszegés következményei alól nem mentesít, a kártérítésbe azonban a foglaló értéke beleszámít.

Fizetési mód, fizetési késedelem

Amennyiben az egyedi szerződés az ÁSZF-ben megfogalmazottaktól eltérően nem rendelkezik, úgy a Szolgáltatói díjat Megrendelő banki átutalással köteles a Szolgáltatónak megfizetni 15 napon belül.

A számla megfizetését a felek akkor tekintik teljesítettnek, amikor az összeg a jogosult bankszámláján jóváírásra kerül. Fizetési késedelem esetén a Megrendelő a Ptk.6:48.§-a szerinti (gazdálkodó szervezet esetén 6:155 § (1) szerinti) késedelmi kamatot köteles fizetni, melynek összege a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamattal megegyező mértékű, gazdálkodó szervezet esetén ennek nyolc százalékponttal növelt értéke.

Szerződés megszűnése, elállás

A felek között létrejött eseti szerződés a szerződésszerű teljesítéssel megszűnik

Megrendelő elállása

Megrendelő elállása esetén a foglaló teljes össze a Szolgáltatót illeti meg.

Megrendelő elállása esetén Megrendelő a foglaló összegén felül az alábbi összegek megfizetésére köteles:

Ha Megrendelő a megrendelést követően gyakorolja elállási jogát a munkakezdési szakaszban (a Szolgáltató még a tervek elkészítését nem kezdte meg, de előkészületeket tett a szerződés teljesítése érdekében), akkor a teljes vállalkozási díj 10%-át kell kifizetnie bánatpénzként.

Ha a Megrendelő ezt követően, a munka készítési szakaszában (ha már belekezdett a tervekbe) gyakorolja elállási jogát, akkor a teljes vállalkozási díj 50%-át kell kifizetnie bánatpénzként.

Amennyiben a munka a megfelelő funkciókat és design elemeket tartalmazza, de a Megrendelő szubjektív látásmódja szerint nem kielégítő, akkor a teljes munka elkészítési díjának 90%-át kell kifizetnie bánatpénzként, ezután a termék átadásra kerül a Megrendelő részére. Ennek megfelelően ebben az esetben a szerződés a jövőre nézve szűnik meg.

Ha a Megrendelő a munka elkészítését követően nem veszi át a terméket, akkor a termék elkészítési díj 100%-át kell kifizetnie bánatpénzként.

Szolgáltató elállása

A Szolgáltató jogosult a szolgáltatást felfüggeszteni, vagy a szerződést azonnali hatállyal felmondani (illetve attól elállni), ha a Megrendelő az alábbi magatartások bármelyikét tanúsítja:

Az elkészítendő terméken pornográf, iparvédelmi, illetve a szerzői jogokat vagy mások jó hírnevét, becsületét sértő, avagy a jó ízléssel össze nem egyeztethető anyagokat kíván elhelyezni, megjeleníteni.
Ha a Megrendelő több mint 30 napos fizetési késedelembe esett, és felhívásra sem rendezi tartozását.
Ha a Megrendelő ellen csődeljárás, felszámolási eljárás indul, vagy végelszámolását határozza el.
Ha a Megrendelő egyéb súlyos szerződésszegést követ el.
Fenti esetekben a foglaló összege Szolgáltatót illeti meg.

A Szolgáltató azonnali hatályú felmondása/elállása esetén a Megrendelő köteles a Szolgáltató költségeit és kárát (beleértve az elmaradt hasznot is) megfizetni.

Amennyiben Szolgáltató nem a Megrendelő hibájából áll el a teljesítéstől, úgy a foglaló árának kétszeresét köteles megfizetni Megrendelő számára.

A felek között létrejött szerződés bármely okból történő megszűnése, vagy felmondása (kivéve az elállás egyes eseteit) nem mentesíti a feleket a fennálló kötelezettségeik, vagy díjtartozásaik teljesítése alól.

Szerzői jogok, tulajdonjog

Szolgáltató (külön megállapodás hiányában) az általa elkészített munkákon a szerzői minőséget és nevét feltüntetheti, azokat referenciaként korlátozás nélkül felhasználhatja. Szolgáltató által készített munkák, illetve a munkafolyamat bármely szakaszában bemutatott tervek szerzői jogi védelem alá tartoznak, ezeknek szerzői jogosultja kizárólag a Szolgáltató. A vagyoni jogosultságokkal kapcsolatos felhasználói jogok a Megrendelőt, a teljes ellenérték megfizetésétől kezdődően illetik meg.

A felhasználási jog kizárólagos, harmadik személyre át nem ruházható. A felhasználási jog semmilyen változtatást, módosítást, átalakítást vagy ehhez kapcsolódó felhasználási módot, mértéket nem foglal magában. Bármilyen, írásban előre le nem fektetett felhasználás, módosítás esetén vagy, ha a Megrendelő egyébként megszegi a felhasználás szabályait, a Megrendelő súlyos szerződésszegést követ el. Ebben az esetben a Szolgáltatót a teljes vállalkozási díjnak megfelelő összegű kötbér illeti meg és érvényesítheti ezen túl felmerülő kárát.

Ha a Megrendelő a jelen ÁSZF-hez képest bővebb felhasználói jogot igényel, ezt köteles előzetesen és írásban kezdeményezni. A kezdeményezés alapján Szolgáltató eldönti, hogy a kért tartalom vállalható-e és ha igen, a megrendelőlapon rögzítik a felhasználási jog pontostartalmát és díját. A munkákhoz kapcsolódó számítógépes állománynak, vázlatoknak, terveknek az átadása és díjazása – mivel az a Szolgáltató tulajdona és nem képezi az egyes megrendelések tárgyát – minden esetben külön megállapodás tárgyát képezi.

A Szolgáltató a szerződés teljesítése során leszállított dolog feletti tulajdonjogát az ellenérték teljes megfizetéséig fenntartja. Az egyes megrendelésekben szabályozott felhasználási vagy egyéb jogosultságokat a Megrendelő a vállalkozási díj teljes megfizetésével szerzi meg.

Egyéb rendelkezések

Szerződő felek a szerződés teljesítése során tudomásukra jutott, és a másik szerződő felet érintő minden titoknak minősülő információt, adatot vagy egyéb ismeretet kötelesek megőrizni és gondoskodni arról, hogy a titokhoz illetéktelen harmadik személy ne férhessen hozzá. A titoktartási kötelezettség a szerződő feleket a szerződés megszűnése után is terheli.

A szerződő felek a szerződés teljesítése során birtokukba jutott, és a másik szerződő felet illető szerzői jogi, iparjogvédelmi, vagy a Ptk. jogszabályi védelmét élvező alkotáshoz fűződő jogokat maximálisan tiszteletben tartják. Ez vonatkozik azokra az esetekre is, ha a termékeken a jelen szerződés szerint nem tüntetik fel a Szolgáltatót.

Jelen ÁSZF-ben külön nem szabályozott kérdésekben az alábbi jogszabályok irányadók:

• Ptk. a 2013. évi V. tv
• 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról.
• 2001. évi CVIII. Törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
• 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
• 1997. évi CLV tv. a fogyasztóvédelemről – 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól